Мене завжди дивує вибір людей відносно телефонії! У той час, коли всі давно прагнуть впровадити у власний бізнес сучасні інформаційні рішення (комп’ютери чи програмне забезпечення), то в плані телефонії все залишається без змін! «У нас в старому офісі чудово працював панасонік, чому тут ми маємо щось змінювати???» І які аргументи не наводиш, все рівно чомусь вибирають панасонік. Вагомих аргументів нема — просто страх перед новим і невідомим!
Так ось, я знову потрапив у таку ситуацію. Стільки часу спілкувались, показував переваги IP PBX, можливості розширення, взаємодія з інформаційною системою та побудова довідкової служби для клієнтів (це була актуальна задача). Після тижню роздумів телефоную і чую: «Ми вже встановили у себе панасонік». Не розумію я тих людей! Обрали б Asterisk — я б зрозумів, а тут… Давайте просто поміркуємо:
Якщо вважати, що впровадження ІР АТС та панасоніка вартує однаково, то порахуємо вартість обладнання:
1. Панасонік KX-TEM824 початкова ємність 6 зовнішніх та 16 внутрішніх. Системний телефон для секретаря та 15 телефонів звичайних із дисплеєм. Потрібно ще сюди вкласти вартість монтування телефонної мережі. Загалом близько 12 000 грн.
2. Телекомунікаційна платформа Oktell IP PBX 6 зовнішніх та 16 внутрішніх. ІР телефон Т12 та Т18 для працівників (хоча можна обійтись й гарнітурами або USB телефоном). Комп’ютерна мережа вже побудована. Окремо візьмемо комп’ютер з ліцензійною Windows. Загалом близько 21 000 грн.
На перший погляд Ви скажете: та ж панасонік дешевше!!! Так, але давайте порівняємо:
1. Панасонік. Максимальне розширення цієї моделі 8 зовнішніх та 24 внутрішніх лінії за умови придбання відповідних модулів. Хочете бачити CallerID — необхідно придбати додатковий модуль. Хочете мати можливість ввести внутрішній номер абонента — додатковий модуль DISA. Потрібна голосова пошта — додатковий модуль. Відносно більшого розширення, підключення віддалених офісів, запис розмов, IVR чи інтеграція з комп’ютерною системою — забудьте!
2. Oktell. Будь-яке розширення лише придбавши ліцензію на потрібну кількість зовнішніх чи внутрішніх ліній. В комплект вже включено: запис розмов, голосова пошта, конструктор будь-яких IVR, CallerID, інтеграція з будь-яким програмним забезпеченням, доступ до SQL баз, використання Email, SMS, ICQ чи Jabber, підключення інших офісів в єдиний номерний план, статистика, організація черги викликів та багато іншого.
Звичайно, кожен сам приймає рішення… але поясніть мені: навіщо обирати те, що завтра потрібно буде думати як замінити?
Розумію що «наболіло». Я адмініструю як локальну мережу так і АТС Панасонік ТДА200. Мережа 240 компютерів і 70 телефонів і АТС. Так от, давайте подивимося на це все зі сторони користувача. Що йому потрібно?
1. Стабільність. Тобто потрібен стабільний телефоний звязок. Разом з усіма перевагами того що для Ір телефонії не потрібно ще раз прокладати мережу, існуюча локальна мережа в типових офісах побудована на дешевих свічах «аля мильниці Д-лінк» які мають властивість зависати. Більше того, якщо таких свічів є гірлянди, то при зависанні одного з них разом з мережею пропадає і телефонія. Навіть при проблемах з електромережею, та ж ТДА200 може працювати від акумульяторів ще декілька годин.
2. Усі фічі і плюшки Ір телефонії в 90 відсотках випадків якщо клієнту не потрібні одразу, то і не будуть потрібні і потім (запис розмов, голосова пошта і т.д.).
3. Ціла купа інших факторів: елементарні звички користувачів і не бажання вивчати щось нове, користування факсами і т.д.
Тому дивуватися мабуть не варто 🙂 Хоча загалом, як системний адміністратор, я погоджуюся що переваг у ІР телефонії більше і от якраз в найближчому майбутньому у мене в організації гряде відкриття новго корпусу і я категорично налаштований розгортати там ІР телефонію. 🙂
1. не проблема ір-телефонії, а низького фахового рівня більшості адмінів.
2. сьогодні це вже давно не «плюшки», а необхідність. На жаль, у Львові цього більше не розуміють.
3. тому й заголовок звучить «консерватизм та телефонія»
Загалом, я й надалі буду впроваджувати Контакт Центри на Східній Україні та Росії. Там необхідність в сучасних технологіях добре розуміють. В Зх.Україні рівень комп’ютерної телефонії на рівні 2005 року в РФ… Тішить одне — є одиниці які хочуть щось змінити. Зараз впроваджую комплексну телефонію одного закладу на 120 внутрішніх номерів та 3 операторів у Львові.
І ще одне: для більшості АТС — це лише телефонія, для нас — це частина комп’ютерної інфраструктури. Тому, якщо комп’ютерна грамотність керівника на високому рівні, якщо він дбає про автоматизацію та інтеграцію усіх ланок, використовує сучасне програмне забезпечення (а не говорить, що у нього база даних клієнтів у файлі Excel менеджерів і нічого міняти не потрібно, все задовольняє) — з такими керівниками простіше спілкуватися. Вони швидко розуміють всі переваги ІР АТС.
Та Ви самі можете передивитися приклади реалізації задач описані у цьому блозі. Скажіть, як Ви таке реалізуєте на ТДА200?
А відносно: «90 відсотках випадків якщо клієнту не потрібні одразу, то і не будуть потрібні і потім»
З власного досвіду можу запевнити: не потрібні, бо не знають що таке можливо зробити!
1. При чому фаховий рівень адмінів, до низкьої якості локальної мережі окремо взятої організації? Я кажу про те, що впроваджувати ІР телефонію на базі існуючої мережі можна лише маючи стабільну локальну мережу. І варто також брати до уваги той факт, що є різні організації, є ті в яких збої в роботі мережі не є «катастрофою», чого не скажеш про сбій в роботі телефонії. Кардинально інша ситуація в організаціях, діяльність яких зав»язана на ІТ сфері, коли в аналогічній ситуації фактично припиняється вся робота організації.
2, 3. Аналогічно треба дивитися на потреби конкретного клієнта, ніхто не сперечається, що ІР телефонія дає значно більше можливостей як в масштабуванні так і в функціональності. До прикладу, якщо вашій бабусі потрібен мобільний щоб тільки дзвонити, ви ж їй не купуватимете комунікатор чи смартфон, а купите дешевий варіант з мінімумом функцій (хоча ніхто не сперечатиметься, що смартфон значно функціональніший). 🙂
Це все так… думки з приводу, загалом я ж написав, якщо вибирати між «класичною» і ІР телефонією при розгортанні з нуля, я б надав перевагу останній і в цьому плані повністю з вами згоден.
Я озвучив свої емоції в конкретному випадку. До речі, тут йшла мова про впровадження з «0»! Тобто, є лише новий офіс та працівники. Потрібна мережа та телефонія. Як я здивувався, коли вони обрали Панасонік та проводку аналогових ліній до офісу та по офісу….